zaterdag 5 mei 2012

Zo maar een dagelijkse wandeling...

In het bos is een vijvertje, geconcentreerd kijkt Sterre wat er beweegt en plonst..
Het zijn parende kikkers..... Ja, het is voorjaar hé..
  
We lopen door en komen bij een natuurwei vol paardenbloemen.. Dat is leuk rennen door al die paardenbloemen..

Kom Sterre we gaan verder...

Sterre staat geduldig te wachten als ik het Fluitekruid bestudeer... Eens kijken of ik een een insect kan vinden om op de foto te zetten..
Yep, een lieveheerstbeestje inspecteert het Fluitekruid. Ik kan het niet laten er een foto van te maken..

Het Fluitenkruid alleen is al is de moeite waard om te fotograferen.... Het is zo "LENTE" om Fluitekruid te zien..

Sterre denkt; kom je nu nog of heb je wortel geschoten in dat Fluitenkruid....pffffff.....

Op de terug weg nog even muisjes zoeken aan de slootkant...


 

Voor je het weet heeft Sterre een megagat gegraven op zoek naar muisjes...



 

Op de terugweg nog even rennen door de wei, wie weet kom je nog een haas tegen..... ;)



Geen haas om op te jagen [wat ik uiteraard niet mag..]  maar wel zwerfvuil, dat moet wel opgeraapt hé.....

Sterre ruimt altijd zwerfvuil op...Dat heeft zij tot haar taak gemaakt... Zo houden we onze omgeving schoon.. We zijn er voor op de televisie geweest een paar keer... Hebben in maandbladen gestaan en in kranten..



Goed zo meisje... ;)
Als we thuis komen staat Fleurtje staat lekker te grazen op het erf...  Wel goed de hekken sluiten want Fleur - onze Shet -  is een 'ontsnappingsmonster'...
Amerikaanse eikenbladeren die uitlopen.. Heel delicaat blad als het aan de boom komt  in de lente en in de herfst kleurt het prachtig rood/bruin...

Look zonder look staat op ons erf en in de greppel voor ons boerderijtje... Look zonder look ruikt naar ui als je het bladwrijft.. Het is een waardplant en een favoriete plant van het Oranje tipje [vlinder..] die daar graag de eitjes op afzet..Een belangrijke plant dus voor de natuur..
Helaas heb ik zelf nog geen foto kunnen maken van het Oranje tipje.. Zag er van de week wel een vliegen maar het vlindertje was mij te snel af... Wie weet kom ik er weer een tegen binnenkort...
























Geen opmerkingen: